Preferowane metody nauczania w programie Do rzeczy!
W programie nauczania „Do rzeczy!" za preferowane metody, które pozwolą osiągnąć zamierzone cele, uznaje się:
- pracę w grupach,
- projekt,
- webquest,
- debata,
- zabawy dydaktyczne,
- gra,
- burza mózgów,
- drama,
- metoda problemowa,
- symulacja,
- metoda sytuacyjna,
- mapa mentalna,
- aktywne czytanie,
- przekład intersemiotyczny.
Dzięki tym metodom będzie można nie tylko osiągnąć założone cele, ale również zapewnić uczniom różnorodne formy pracy. Angażują one różne zmysły, wykorzystują ruch, różne typy inteligencji i technologię komputerową. Jednocześnie działają na emocje i pobudzają ciekawość u ucznia. Wskazane metody pozwalają również na indywidualizację nauczania zarówno na lekcjach języka polskiego, jak i poza lekcjami. Umożliwiają one także stworzenie w klasie wspólnoty dydaktycznej, w której słabsi uczniowie nawzajem udzielają sobie wsparcia w procesie kształcenia.